Ik wil een container huren om grond af te voeren, welke moet ik hebben, een container voor schone grond of vervuilde grond?

Ik ga een tuin afgraven. Daarvan zal ik een foto bijvoegen. De stenen en de schutting gaan los naar de stort.

Het groenafval gaat in de gft bak. Heb er twee dus dat komt goed en de rest kan altijd nog los naar de stort.

Maar het onkruid en gras staat bijna een meter hoog. Volgens websites van containers mogen graszoden in de schone grond container. Maar wortels en boomstronken niet.

De foto komt er zo bij.

Toegevoegd na 3 minuten:
Foto:
https://www.dropbox.com/s/gija37gfapbrth9/IMG-20160619-WA0000.jpg?dl=0

7 jaar geleden
in: Milieu
1.6K

Antwoorden (1)

Het lijkt mij beter om eerst contact op te nemen met het verhuurbedrijf van de containers. De ene vindt schone grond schoon als er geen chemicaliën in zitten, de ander wil er geen onkruid of graszoden in hebben, omdat de grond dan sneller verhandelbaar is.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een container voor vervuilde grond is vloeistof dicht dat is in een tuin niet van toepassing. Je kunt een 'gewone' container bestellen. Niet die voor vervuilde grond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.afvalcontainerbestellen.nl/containers-huren/grond-schoon-containers/
http://www.afvalcontainerbestellen.nl/containers-huren/grond-vervuild-containers/
Bij deze is vervuild met wortels en stenen.
Over graszoden staat niks.
Chemisch is nog vele malen duurder om af te voeren. Vervuild is 200,- duurder. Maakt niet uit welke hoeveelheid. Als er met de hand, schep en kruiwagen gewerkt gaat worden, pak je de grote wortels e.d. er makkelijk uit.