Is broeikaseffect door teveel aan mensen in de wereld?

Is het ontstaan van broeikaseffect schuld door teveel aan mensen op aarde? Of zelfs met weinig mensen is er broeikaseffect als je bekijkt wat we allemaal hebben uitgevonden en geactiveerd.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Milieu
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
koeien produceren veel methaangas
Erna55
8 jaar geleden
Wetenschappers zijn het niet met elkaar eens. http://www.trouw.nl/tr/nl/13110/Klimaatverandering/article/detail/3442422/2013/05/16/Is-de-klimaatverandering-onze-schuld.dhtml
Edraket
8 jaar geleden
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat broeikastgassen verantwoordelijk zijn voor de opwarming van de aarde. Het is niet meer dan een hypothese.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet alleen het broeikaseffect ; zo ongeveer ALLE problemen die je maar kunt bedenken - van oorlog tot hongersnood, van broeikaseffect tot terrorisme, van armoede tot epidemieën - zijn direct of indirect allemaal te wijten aan de enorme overbevolking. Overigens heeft de aarde ook zonder ons warme en koude perioden (tropische- en ijstijden) ; wat wij hooguit kunnen doen - en ook daadwerkelijk doen - is het enorm versnellen, maar daar heeft de aarde geen last van, daar hebben wij vooral ZELF last van. Die aarde redt zich wel, ook als wij onszelf allang hebben uitgeroeid.

Antwoorden (3)

Ja, allicht.
Met een miljoen mensen zou je geen broeikaseffect hebben. Met 7 miljard wel.
De grote wereldbevolking is juist het probleem.
Dat geldt ook voor het uitsterven van dieren doordat wij steeds meer ruimte opeisen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@reddie: wat bedoel je met ruimte opeisen?
Het heeft zeker bijgedragen. Niet alleen stijgt het gebruik van fossiele brandstoffen bij groei van de bevolking maar belangrijker nog is het feit dat door de bevolkingsgroei steeds meer landbouwgrond nodig is. Daarvoor is veel tropisch regenwoud gekapt en juist de uitbundige plantengroei daarin nam veel kooldioxide uit de lucht op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
CO2 wordt voornamelijk opgeslagen door de bossen in gematigde streken.Bij de snelle rotting in de vochtige regenwouden van afgestorven planten en bomen komt weer CO2 vrij. In de gematigde streken is er veel meer kans op permanente opslag va de koolstof (verkoling onder de grond door steeds weer nieuwe lagen humus over de oude heen). Helaas zijn ook veel bossen in de gematigde streken gekapt.
Broeikaseffect door te veel mensen? Wat is "te veel". Wie bepaalt dat?
Bovendien is deze theorie buitengewoon omstreden. De media willen ons dat laten geloven. Maar er zijn massa's serieuze geleerden die grote vraagtekens zetten bij deze door de media erin gestampte theorie. Dus niet alle geloven wat je dagelijks in de kranten leest. Zeker niet als het uit de koker van bepaalde milieu organisaties komt.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe omstreden de broeikastheorie is is wel gebleken op de laatste klimaattop. Massa's geleerden? Dan kan je er vast wel een paar noemen. Deze reactie getuigt van struisvogelpolitiek.