Waar kun je oude pennen inleveren voor recycling?

Toegevoegd na 7 minuten:
Pennen kun je recyclen alleen wie neemt ze aan? Kan dit op scholen?

Toegevoegd na 5 dagen:
-Heb pennen ingeleverd voor een goede doel die vervolgens de pennen gaan recyclen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Milieu
8.2K
Amadea
8 jaar geleden
Wat voor pennen bedoel je? Balpennen gaan in het restafval, daar wordt niets mee gedaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.ecomama.nl/groene-wereld/balpen-leeg-recycle/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zeer juist Crea, zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea: Bedankt voor je tip.
@willemneochor: Bedankt voor je tip.
@amadea: Pennen kun je recyclen en je steunt daarmee het milieu en een goede doel.
Amadea
8 jaar geleden
De vraag gaat dus over balpennen en niet over een ander soort pennen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@amadea: Alle soorten pennen van plastic. Zie: http://www.terracycle.nl/nl

Het beste antwoord

Oude balpennen kun je inderdaad recyclen. Ze kunnen via een school worden ingezameld, zie de bron. terracycle doet dit in samenwerking met schrijfwarenproducent Bic.

ik citeer uit de andere bron:
'Vervolgens worden de schrijfwaren gerecycled tot nieuwe bruikbare producten zoals penhouders, prullenbakken en gieters.
In ruil voor elke ingeleverde pen (of andere schrijfwaren) zal 2 euro cent worden overgemaakt aan een goed doel naar keuze van de inzamelende organisatie.'

dus het levert niet alleen een beter milieu op, maar ook een paar centen voor een betere wereld in het algemeen.