Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Enveloppen met plasticbubbeltjes binnenkant: bij oud papier, PMD of restafval?

Het bestaat uit papier en plastic. Bij ons gaat plastic bij PMD (=plastic, metaal, drinkpakken) en daarnaast hebben we papier en restafval.

8 jaar geleden
in: Milieu
14.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Si pel: detwee ,agen van elkaarscheiden en appart weg gooien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat ik altijd doe is het volgende:

Ik scheur zo'n enveloppe doormidden. Daarna is het heel makkelijk het bubbeltjesplastic van het papier af te trekken.

Het bubbeltjesplastic doe ik bij het plasticafval (tegenwoordig PMD), het papier gaat in de papierbak.
 
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Doorscheuren is volgens mij niet nodig bij de meeste enveloppen. Het plastic zit meestal alleen vastgeplakt aan de rand van de envelop. Je kan het eruit halen door je hand in de envelop te stoppen en dan het plastic eruit te trekken: je trekt zo de envelop (en ook het plastic) eigenlijk "binnenstebuiten". Daarna kan je het papier bij de plakrand met het plastic losscheuren.
Antoni
8 jaar geleden
Om precies te zijn: alleen het plastic komt "binnenstebuiten" te zitten.
Cryofiel
8 jaar geleden
Zo kan het vaak ook, maar mijn ervaring is dat het bij sommige soorten enveloppen lastig kan zijn. Dat is de reden dat ik de enveloppe doorscheur. Al is het maar een begin van een scheur (2 cm of zo), dan heb je al voldoende houvast om daarna zonder moeite het plastic van het papier te kunnen scheiden.
Poet
8 jaar geleden
ok gaan ik doen

Andere antwoorden (2)

Hier in de gemeente moet je dit soort dingen ontleden en de afval daar doen waar het hoort papier bij papier plastic bij plastic etc
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als papier en plastic niet eenvoudig van elkaar te scheiden zijn, dan hoort het tezamen bij het restafval.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding