Waarom leidt de verdeling van water tot politieke spanningen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Antwoorden (1)

Zo als de Jordaan die stroomt door een moeilijk gebied als ieder land er een stuw inzet gaat dat te koste Vd kwaliteit en de hoeveelheid water stroom afwaarts . Ja dat geeft enorme spanning . De Colorado rivier wordt enorm afgedamd in de USA voor stroom , irrigatie en drink water en zo dat er bijna niks meer over blijft in Mexico ja dat geeft spanningen van wegen tegengestelde belangen van landen , staten , provincies maar door belangen groepen . De landbouw lobby zit er natuurlijk heel anders in dan milieu en natuur dat geeft enorm veer ge touw trek . In Australiër zijn gebieden aan het verzouten omdat stroom op het water sl wordt afgedamd. Ook tussen Nederland dn Duitsland België en Frankrijk is in het verleden veel gesproken ( met ruzie ) over vuil en zout lozingen in de Rijn en andere rivieren . Ja wij gebruiken dat water Vd landbouw en voor drinkwater . Maar oke dat is geregeld na50 jaar onderhandelen .