kunnen ze auto`s milieuvriendelijk enbijna kosteloos van brandstof te verzien? en word dit geblokkeerd door grote jongens als shell

Toegevoegd na 14 minuten:
of is het een teveel "complot theorie vraag"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Ja ze kunnen een auto op water laten rijden, dat is extreem milieuvriendelijk me dunkt en het kost next to nothing, 80 km/u op 1 liter water, en zelfs tijdens een test op thee!

http://www.goodblog.nl/2008/06/een-auto-die-ge.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn in Belgié auto's te koop die rijden op perslucht!
Maar je hoort hier zo weinig over (doofpot)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor dat is er niet, dan zou namelijk Shell voorop lopen om dat op de markt te brengen... Vergeet niet dat de levensduur van Shell als olieproducent continu op het spel staat, ze maken en verkopen iets wat eindig is... En bedrijven die iets eindigs hebben lopen risico... Ze moeten een alternatief vinden... Dat doet Shell door in Brazilië grootschalig in Ethanol te stappen...

Maar ik verzeker je dat waar jij op doelt is er niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over zo'n complot heb ik ook ooit gelezen, volgens mij zelfs via een doorstuurmail.
Toen klonk 't best geloofwaardig, en ik geloofde het ook.
Door je vraag ben ik eens gaan zoeken, en kwam wat mooie tegenargumenten tegen (zie link bij bron). Misschien vind je het interessant om er wat over te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat geen motor die (bijna) zonder brandstof, dus zonder energie kan draaien.

Vergeet het, het kan niet en het bestaat niet. De motor zal altijd sterk genoeg moeten zijn om de massa van de auto te versnellen, de motor zal sterk genoeg moeten zijn om luchtweerstand (en andere wrijving) te overwinnen.

Ook Shell moet zich houden aan de natuurkundige wetten...
14 jaar geleden
Nee, zover zijn we helaas nog niet.
We kunnen wel auto's op waterstof laten rijden, waarbij gewoon water wordt gevormd, en ook electische auto's zijn al heel ver ontwikkeld, en men is bezig (al jaren) met het uitvinden van de ultieme brandstofcel...maar overal zitten nog teveel nadelen aan om het nu al breed in te voeren.

Dat het er wel van gaat komen, is duidelijk te zien aan het feit dat steeds meer oliemaatschappijen (ook Shell) investeert in deze nieuwe ontwikkelingen... en alvast infrastructuur begint aan te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er is ook geen sprake van een complot, maar ... het levert weinig op dus commercieel niet interessant, dus wordt er weinig in geïnvesteerd.