Hoe word de prijs van een boek in de kringloopwinkel berekend?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu
1.5K

Het beste antwoord

Volledig met de natte vinger want het is geen antiquariaat met mensen met boekkennis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kocht een tijd je geleden enkele boeken in de kringloopwinkel en ik betaalde gewoon per kilo. De boeken werden gewogen om de prijs te bepalen.
Ik weet niet of dit de standaard handelswijze is in alle kringloopwinkels en bij alle boeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook een manier, hier bepaalt de verkoper het gewoon bij de verkoop. Iedereen weet welke verkoper een duurdere prijs noemt en welke goedkoper is ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is pas een bizarre methode en vrij arbitrair (blijkbaar). Bij ons staan er gewoon stickers met prijzen op. Of alle boeken in deze bak €1,50 (ik zeg maar wat). Wordt dat met alle waar daar gedaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zover ik weet enkel met boeken/tijdschiften.
Strips stonden apart als ik me niet vergis. Ik ging naar de kringloopwinkel in Vilvoorde (België) omdat er geen prijs stond in het boek vroeg ik het aan een verkoopster en die vertelde me dat boeken aan de prijs van het papier verkocht werd ...
Het is al eventjes geleden
Niet. De prijs wordt niet berekend. Er wordt gekeken naar de staat van het boek en waar het over gaat. Aan de hand van deze gegevens wordt er een prijskaartje aan gehangen.