Waar kun je prikstokken kopen?

Ik heb zelf een kleine organisatie opgericht om zwerfafval op te ruimen, maar heb geen prikstokken of ander materiaal om te gebruiken. Het meest handig is een grijper, heeft iemand niet al te dure maar goede suggesties?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu
6.6K

Het beste antwoord

Je kunt ze o.a. kopen bij de de firma Kortpack, ze heten daar afvalgrijper, voor als je eigen exemplaren wilt hebben. Zie onderstaande link.
Een andere mogelijkheid is de gemeente: in de meeste gevallen is een telefoontje naar de eigen gemeente of Gewestelijke Afvalstoffendienst voldoende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een grijper is inderdaad veel handiger en die kun je vanaf 25 euro per stuk hier kopen: http://www.kortpack.nl/verpakkingsmaterialen-aanbieding/afvalgrijpers-papiertang hoe meer hoe goedkoper.

Prikstokken zie je haast niet meer, je kunt er ook geen blikjes etc mee pakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de action hebben ze volgensmij ook van die grijpers, onder de 5 euro geloof ik
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn nog moeilijk te vinden, maar makkelijk te maken. Zaag een bezemsteel in twee en maak een haring of zware nagel vast met kunststof trekbandjes. Een meubeldop aan de bovenkant en klaar. Je kan ook de kop van een grote nagel afzagen, een gat in de steel boren met een kleinere diameter en daar de nagel in vastzetten. Ook een stukjes betonijzer schuin doorslijpen zodat je punten krijgt en aan een steel zetten. Betonijzer is geribbeld en houdt papiertjes beter vast.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb het al eerder geprobeerd, maar heb er het gereedschap niet voor, verder iedereeen bedankt voor de reacties!