Dat ligt er aan welke kringloop je bedoelt.
Je bloedsomloop of simpelweg een krinloop in de natuur is Kreislauf, (wat letterlijk kringloop betekent).

Maar iets als een 'kringloopwinkel' - die ze hier eigenlijk niet echt heel erg kennen, althans, niet onder één verzamelnaam - noemen ze in de regel Sozialladen, meestal in handen van een liefdadigheidsinstelling als Charitas. Ook de term Second Hand wordt veel gebruikt, even als 'Gebrauchtwarenkaufhaus'.

Bron : dochter die nogal actief is in het kringloopcircuit, dus dat hebben we wel aardig moeten uitpluizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ze nog niet tegengekomen, effe googelen : ja, je hebt gelijk, Ook in de omgeving hier trouwens.
Harger, de Duitse taal kent diverse vertalingen voor het woord KRINGLOOP. Omdat ik niet precies weet in welke context je het woord gebruiken wilt, voeg ik 16 woorden bij. Te weten : Kreislauf, Kreisprozess, Paronychie, Rotation, Rundgang, Rundstrecke, Schaltspiel, Schleife, Signalumlauf, Umgang, Umlauf, Umtrieb, Umtriebzeit, Zirkulation, Zug en Zyklus. Hopelijk is het woord erbij dat je zoekt !