Wat is groene energie ?

Toegevoegd na 6 minuten:
Liefst zo kort mogelijk samengevat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Energie die je wint d.m.v. natuurlijke bronnen en waarbij er zo min mogelijk energie verloren gaat ''efficiëntie'' tijdens het winnen van deze energie.

Zonnepanelen en hybride auto's zijn mijn favoriet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

CO2 vrij/neutraal opgewekte energie. Dis het CO2 wat gevormd wordt, wordt gecompenseerd of er is geen CO2 bij vrijgekomen. Wind energie en zonne energie bijv. Al kost het CO2 om de apparatuur die er voor nodig is, te maken.

Toegevoegd na 30 minuten:
Zo kort mogelijk?

CO2 neutraal opgewekte energie.

Korter kán het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Groene energie is energie die is opgewekt met behulp van schone, onuitputtelijke bronnen. Dit in tegenstelling tot grijze energie (vuile energie), die opgewekt wordt door aardolie, aardgas of steenkool te verbranden. Bij de opwekking van grijze energie komt het milieu schadende kooldioxide (CO2) vrij. Tevens raken op den duur de fossiele brandstoffen kolen, gas en olie op.

Groene energie wordt ook wel duurzame of hernieuwbare energie genoemd. Windenergie en zonne-energie zijn de bekendste voorbeelden. Maar er zijn meer soorten duurzame energie: biomassa, waterkracht, aardwarmte, energieopslag en warmtepompen".

Kortom, het is beter om dus duurzame energie te gebruiken, omdat we daar het milieu niet mee belasten.

http://www.energiewereld.nl/wat-is-groene-energie.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
groene energie komt uit een onuitputtelijke bron zoals wind zon en water, grijze energie verbrandt grondstoffen die uit de aarde komen en waar dus een einde aan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
energie die niet direct slecht is voor het milieu. denk aan: zonne-energie, windenergie, waterenergie en biomassa.