Hoeveel windmolens staan er in Nederland, Europa en wereldwijd?

Voor een opdracht voor school moet ik weten hoeveel windmolens er in Nederland, Europa en wereldwijd staan? Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees dit even: http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen Voorbeelden van vragen die niet zijn toegestaan:
Hier staat duidelijk in......
"Vragen die letterlijk huiswerkopgaven bevatten."

Het beste antwoord

In Nederland staan er ongeveer 1170.
Om er achter te komen hoeveel er in Europa en wereldwijd staan moet je tellen. Op wikipedia staat een lijst (list of windmills) met alle windmolens ter wereld, dat zijn er aardig wat en de lijst is hoogstwaarschijnlijk ook niet compleet.