Tips over wat we kunnen doen om water te besparen?

Ik heb wel gehoord dat je een lege fles in de stortbak kan doen van de wc, maar dat helpt ook niet veel....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Het beste antwoord

- Lampen uitdoen als je de kamer verlaat
- Dikke trui aan in plaats van verwarming hoger
- www.blackle.nl als startpagina instellen in plaats van www.google.nl (omdat:Een zwarte pagina kost minder energie op een CRT monitor om te laden dan een pagina bestaande uit witte pixels. Met miljoenen hits per dag zou Google duizenden dollars besparen, vandaar deze zwarte variant. Er is geen makkelijkere manier om een steentje bij te dragen aan het milieu. Tevens filtert Blackle sites met aanstootgevende inhoud en toont deze niet in uw zoekresultaten, dus naast energiezuinig ook nog kindvriendelijk.)
- de wc niet helemaal laten doorspoelen als het niet hoeft (dus eerder op de stopknop duwen)
- Spaarlampen of beter nog: LED-lampen gebruiken in huis
- Je huis goed laten isoleren
- Zo min mogelijk aluminiumfolie gebruiken
- Zo min mogelijk schoonmaakmiddel gebruiken dat niet biologisch afbreekbaar is
- TV, stereo, computer en dergelijke niet op stand-by laten staan, maar echt uitzetten
- Groene stroom nemen
- Zo min mogelijk met het vliegtuig reizen
- Een zuinige auto kopen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Geen druppende kranen. Niet al te lang douchen. Regenton voor water voor buitenplanten en tuin.

Gewoon opletten in je eigen omgeving kan al veel schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gaat afwassen niet onder stromend water maar een sopje maken. 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kun je heel veel tips vinden, voor in huis, in de tuin, besparende apparatuur, met uitleg en indien nodig verdere links:
http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=Bespaartips%20water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de wc kun je wel veel water besparen .
Een aparte drukknop voor een kleine en grote boodschap .
En de vlotter in de spoelbak kun je ook bijstellen .
Dan verbruikt de wc minder water bij het doorspoelen .