Wanneer waaien dakpannen van het dak?

Vandaag heeft het naar mijn idee niet heel hard gewaaid, maar je zal altijd wel op het nieuws te horen krijgen dat er iets omgewaaid of kapot is gegaan. Wanneer is de windkracht zo hevig dat dakpannen van het dak waaien?

3 jaar geleden
6.3K
SentWierda
3 jaar geleden
Niet hard gewaaid? In huis niet - maar buiten des te meer. Fietsen was nogal riskant.
jc54
3 jaar geleden
Vanmorgen vroeg mijn bed uitgewaaid. Wakker geworden vanwege de storm. Ramen dicht, en verder slapen........
TurfGraver
3 jaar geleden
Oorzaak is vaak slecht liggende pannen.

Het beste antwoord

Bij windkracht 9 ("storm") op de schaal van Beaufort (waarvan de hoogste waarde 12 ("orkaan") is), waaien de dakpannen van het dak. De snelheid van de wind ligt dan tussen de 75 en 88 km per uur.