Wat zijn goede weerstationmerken voor amateuristisch gebruik?

3 jaar geleden
1.4K
Antoni
3 jaar geleden
Er is vast een vereniging van amateurs die weerstations bouwen. Misschien kan je die eens opzoeken en bij de vereniging(en) informeren?

Antwoorden (2)

Een erg universeel weerstation mét windmeter is de Alecto WS-4800. Je hebt echter ook veel goede en goedkopere weerstations met buitenmeters. Het hangt er van af hoever je als amateur wilt gaan, zowel qua "meter" als financieel.
De Alecto WS-4800 is een uitstekende keuze. Je kunt alle mogelijke informatie over het weer en de weersvoorspelling aflezen, waarbij het heldere display gelijktijdig de volgende gegevens laat zien: tijd, datum, maanstand, geanimeerde weersvoorspelling, comfort indicatie, luchtdruk of neerslag-hoeveelheid, windrichting, windsnelheid, luchtvochtigheid binnen, luchtvochtigheid buiten, binnentemperatuur, buitentemperatuur en gevoelstemperatuur. Je bent, kortom, volledig geïnformeerd. Robuust en nauwkeurig weerstation De draadloze buitensensoren van 868 MHz zijn bevestigd op een robuuste mast, die tegen een stootje kan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
nor-tec model 73383, verkrijgbaar bij de Action voor €20,-