Zoals jouw stenen op de foto staan zien ze er verleidelijk uit. Palladium is een (half)edelmetaal, dat veel lijkt op platina. Het komt in de natuur voor als zuiver metaal zoals ook goud en platina, maar ook vaak gemengd in de ertsen van deze edele metalen. Als jouw stenen van palladium zouden zijn heb je daar voor enkele duizenden euro's liggen. Zo op het oog kan je echter niet zeggen OF het zuiver palladium is of eventueel een mengsel met platina of zelfs nikkel.
Het is zeker de moeite waard het materiaal te laten onderzoeken bij een vertrouwd laboratorium. Kost een paar centen, maar het zou bijzonder veel kunnen opbrengen.