Waterdamp verspreidt zich over de omgeving, de stad, het land, het continent en als je maar lang genoeg wacht over de hele wereld.

Een gas zoals waterdamp heeft geen vaste plek.
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Is er in Nederland niet vooral (noord)westenwind, waardoor verdampt water dus met name steeds oostelijk of ten oosten van ons land terechtkomt, dus in het oosten van Nederland of in Duitsland?
Edraket
3 jaar geleden
Over 10.000 jaar is het over de hele wereld verspreid. Maar misschien duurt dit 100.000 jaar.
kierkegaard47
3 jaar geleden
Ik vermoed aanzienlijk minder tijd dan 10.000 jaar, zie de tabel bij https://en.wikipedia.org/wiki/Water_cycle#Residence_times Immers zelfs in de oceaan verblijft het "maar" 3200 jaar, gemiddeld, en we weten dat er allerlei stromingen en circulaties in de oceaan zijn. (-tenzij een (groot) een deel van dat water in Antarctica bevroren zou raken of "diep grondwater" wordt, blijkbaar.)
Antoni
3 jaar geleden
@Edraket, ik heb het niet over 10.000 jaar, maar over een dag of over een week. Ik ga ervan uit dat de vraagsteller dit ook bedoelt.
Edraket
3 jaar geleden
@Antoni
De vragensteller vraagt:
Stel mijn glas water verdampt, waar komt dit water dan uiteindelijk terecht?
In mijn optiek is "uiteindelijk" meer dan 10.000 jaar.
Het kan ook 100.000 jaar zijn, of meer.
Hangt helemaal af van windrichting en windsnelheid. Met Westenwind haalt het misschien Duitsland, met harde oostenwind misschien Engeland.