Zijn er ergens lange termijn voorspellingen te vinden mbt sneeuwval in Nederland?

Ik wil graag een trip mét sneeuw plannen naar de Winter Efteling.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In Kaatsheuvel t/m 14 maart geen sneeuw alleen lichte regen
Gegevens afkomstig van Forecea
https://www.foreca.com/Netherlands/Amsterdam
fremar
5 jaar geleden
http://www.weer.nl/nieuws/30-daagse-verwachting/
ronron1212
5 jaar geleden
Je mag al blij zijn als de weersverwachting drie dagen tot een week nauwkeurig zijn op nog langere termijn is het zeer onbetrouwbaar.

Antwoorden (1)

Ja maar, weersvoorspellers over de hele wereld proberen dat nu al jaren lang en zelfs de laatste jaren met behulp van de snelste supercomputers gaan ze nog regelmatig de mist in ( grapje, maar toch ook weer niet ), net zoals buienradar regelmatig de mist in gaat met het voorspellen van een bui over 1 uur. Het is gewoon heel erg moeilijk, omdat er heel snel al heel veel variabelen gaan meetellen. Waarom antwoord ik dan niet met , nee ? Omdat ik door de jaren heen toch goede ervaringen, wat dit betreft, heb met, de Enkhuizer Almanak.
Daar krijg je geen garantie's maar het klopt wel vaak. En voor jouw, begin of eind februari, lijkt je beste kans .