weekke steen is dit?

weet iemand of het een edelsteen is,en zo ja welke dan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk Assesteen

Antwoorden (2)

Dit zou goud kunnen zijn, maar ook iets anders.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is geen goud, of dat zou erg onwaarschijnelijk zijn
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" het is geen goud, of dat zou erg onwaarschijnelijk zijn"
Omdat de vraag onder meteorologie gesteld is?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De min is niet van mij, ik wel geplust omdat het antwoord "maar ook iets anders" wel goed is ::))
Thecis
6 jaar geleden
@bobraekevelt
Dat iets onwaarschijnlijk is, wil nog niet zeggen dat het niet kan. Alleen maar dat het niet vaak voor komt. En daarbij is het zeker geen argument waarom dit geen goud zou kunnen zijn. Ik kan een heleboel argumenten opnoemen waarom het geen goud is (zoals JoanDArc al zegt, Pyriet is een veel betere mogelijkheid), maar dit argument is er niet een van.
Volgens mij is het pyriet.
Pyriet is bleekgeel geïriseerd tot roodachtig door oxidatie. Pyriet wordt door haar gouden kleur ook wel fool's gold of apachengoud genoemd.
http://www.geologievannederland.nl/mineralen/beschrijvingen/pyriet
Pyriet of ijzerkies is een mineraal (geen edelsteen) met als formule FeS2 (scheikundige naam: ijzer(II)disulfide).
Pyriet is de mineraal die door sieradenmakers ook wel klatergoud wordt genoemd.
Toegevoegd op 12 april 2018 10:02: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dankjewel volgens mij is het inderdaad pyriet
Thecis
6 jaar geleden
Hele goede. Ik had mijn antwoord snel geschreven en kon niet op de naam pyriet komen. Dit is een veel beter antwoord dan het mijne (mijn inziens).