Regent het 's nachts vaker dan overdag?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.2K
fremar
7 jaar geleden
http://www.startpagina.nl/v/wetenschap/vraag/87401/toeval-vaker-avond-nacht-regent
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
's nachts is een kortere periode dan overdag en beide zijn sowieso lastige begrippen qua interpretatie. Ook is vaker(frequentie) nu echt dat gene wat je wil weten of eerder de tijdsduur of de regenval uitgedrukt in mm? Het kan wel 3 keer regenen 's nachts, maar als dat hele korte miezerbuitjes zijn, is dat niet echt boeiend, tegenover de 6 uur aanhoudende stortregen overdag. Is dit niet de vraag die je bedoelt?:
"Valt er tussen periode [0:00 uur en 6:00 uur]* gemiddeld meer regen per uur, dan tussen periode [6:00 uur en 18:00 uur]?"
Antoni
7 jaar geleden
Deze vraag http://www.startpagina.nl/v/huis-tuin/vraag/11092/idee-nachts-vaker-langer-regent "Ik heb het idee dat het s'nachts vaker en langer regent dan overdag. Klopt dit en hoe kan het?" van Samcali van zaterdag 30 mei 2009 gaat er ook over.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Antoni Ja, maar welk antwoord geeft een antwoord op de gestelde vraag (van zowel deze als de vorige vrager?).
Antoni
7 jaar geleden
@MrTomaat, tja, ik weet ook niet welk antwoord correct is, maar een soortgelijke vraag is (dus) al eens gesteld. Het kan voor de vraagsteller ook nuttig zijn te lezen dat de meningen over het verschijnsel verdeeld zijn...

Antwoorden (1)

Het maakt vrijwel niets uit.
Ook is het afhankelijk waar je woont, b.v. aan de kust of in het oosten van ons land.
Aan de kust is heel vaak de regen voor de avond al voorbij, maar nog lang niet in het oosten van ons land.