Hoe kan het op de ene dag 32gr zijn als de zon schijnt aan een strak blauwe hemel en de dag erna 23gr met diezelfde zon en even strak blauwe hemel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
7 jaar geleden
Aanvoer koude lucht?

Antwoorden (1)

De aanvoer van koele lucht heeft meer invloed op de temperatuur dan wel of geen zonneschijn.
Op een dag van 32 ºC kan het zelfs bijvoorbeeld volledig bewolkt zijn, waarna de aanvoer van koele lucht ervoor zorgt dat het de volgende dag 23 ºC kan zijn bij een strakblauwe hemel.