Is het bij een lage drukgebied dus koud, en bij een hoge drukgebied dus warm?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
34.1K
erotisi
8 jaar geleden
Ja of precies andersom in de winter
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik wilde zeggen: nee, in de winter is het precies andersom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een lage druk gebied ( depressie ) stroomt lucht vaak vol met waterdamp naar dat gebied toe die lucht gaat stijgen koelt af en zie daar regen . Lage druk gebieden komen in Nederland bijna altijd uit het westen dus van uit zee dus vol met vocht . Hoge druk is vaak droger dus zonniger maar kan zeker ook( ijs) koud zijn . In de winter kan lage druk dus best relatief warm zijn maar ook in de zomer kan er zelfs in de nacht een warme storm opsteken met warmte uit een ander gebied . Kort door de bocht dus niet altijd waar lage druk grote kans op storm en regen . Hoge druk zonnig helder weer vaak wind uit het oosten . Dit verhaal is vooral voor Nederland van toepassing . Boven staande is op andere plaatsen op aarde soms totaal anders .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Super bedankt!

Antwoorden (3)

Nee. Dat verschilt per seizoen.

Hoge drukgebieden in de zomer betekent warmte, er is weinig tot geen bewolking en de zon schijnt dicht op de aarde.

Lage drukgebieden in de zomer betekent kou, er is bewolking waarachter de zon verdwijnt. Meestal komt uit deze bewolking regen.

Máár:

Hoge drukgebieden in de winter betekent kou, er is geen bewolking, daardoor blijft de warmte niet meer tussen de aarde en de wolken hangen. De warmte die er nog is verlaat de aarde. De aarde staat dusdanig ver van de aarde af dat hij ons niet goed kan verwarmen. het is dus koud.

Lage drukgebieden in de winter betekent warmte, de warmte die er is blijft tussen de aarde en de bewolking hangen. het is dus relatief gezien warm.

Hopelijk heb ik je hier wat meer mee geholpen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat hangt mede af van de plaats waar het hoge- of lagedrukgebied zich bevindt en de tijd van het jaar. Lucht stroomt naar een lagedrukgebied toe en van een hogedrukgebied weg. Lucht stroomt door de draaiing van de aarde niet in een rechte lijn, maar buigt (op het noordelijk halfrond) af naar rechts. Door de luchtstroming verplaatst warme of koude lucht (afhankelijk van de plaats van het hoge- of lagedrukgebied) zich en kan bij ons terechtkomen. Een hogedrukgebied waarvan de kern ten noordoosten van ons land ligt brengt dus wind (en de daarbij behorende temperatuur) uit het oosten. In juli betekent dit warm en droog weer, in de winter juist erg koud weer. Een lagedrukgebied op de Noordzee brengt zuidwestenwind vanaf de Atlantische Oceaan. Dat is eigenlijk het hele jaar een garantie voor zacht en nat weer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gewezen is dat het elctron stabiel word.en omdat de warmte hitte frequentie verhoogd word in °C is deze meer explosief.Because astma is a low preasure with in compination in a clod produktion in the longs so de °C is rissing. Final Report Summary - SUSCOAT (Sustainable multifunctional coating resins for scavenging applications)
Objectives:
The main research objective of the SUSCOAT project was to use the thiolactone chemistry platform developed in Ghent University to develop multifunctional polymer coatings and non-isocyanate polyurethane materials in collaboration with Dow Benelux B.V.

Development of multifunctional thiolactone building blocks and establishment of a general, efficient, sustainable synthetic route