Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het ontstaan van kometen is niet echt bekend, maar wetenschappers nemen aan dat kometen restanten zijn uit de tijd van de vorming van ons zonnestelsel. Dus uit restanten als brokken ijs (zowel water als bevroren gassen) met afmetingen tussen 1 en 50km in de buitenste delen van de zonnenevel.

De bevroren gassen zijn; CO(koolstofmonoxide), CO2(koolstofdioxide), H2O(water), NH3(ammoniak) en CH4(methaan). Gemengd tussen deze ijsbrokken zitten silicaatkorrels (kiezelzuur zout), koolstof en ook wat samengestelde koolstofverbindingen. Zonnenevel is een theorie die door Emanuel Swedenborg in 1734 bedacht is over het ontstaan van het zonnestelsel. Dat de nevels en gaswolken langzaam gaan roteren, samentrekken en platter worden onder hun eigen gravitatiekracht, waarbij de centrale ster en planeten van een zonnestelsel gaan ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien doelt de vraagsteller op de specifieke komeet-kenmerken zoals de staart en andere invloeden van licht en warmte als zo'n geval in de buurt van de zon komt, en zichtbaar wordt vanaf de aarde.
Misschien wil je daarover nog wat toevoegen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of de vraagsteller daar op doelt weet ik niet !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee hoor, ik vroeg me gewoon af hoe de komeet als object in de ruimte precies ontstaat/gevormd wordt en wanneer zoiets gebeurt. Bedankt voor de antwoorden :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed zo, mariejose. Plusje.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding