Is dit een kruising tussen een kip en een fazant?

Ik heb dit kuiken uitgebroed in de broedmachine, het komt van een goudbrakel maar deze liep in dezelfde ren als een bosfazantenhaan. De kuikens hebben hetzelfde uitzicht als een fazanten kuiken, en minder op een Brakel kuiken, want deze hebben een donker hoofd, terwijl dit kuiken licht gestreept is. Weet iemand of dit een kruising tussen fazant en kip zou kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kuikentje is nog erg jong om dat zo te kunnen bepalen. Je kan eventueel zelf nog nagaan wat er bij jou in de ren of volière zit.Een gewone (grote) haan zal nooit paren met een fazantenhen Een hollandse krielhaan of een wit-zwarte wyandottekriel doet dat wel. Als je goudfazanten hebt of amhurstfazanten denk ik, dat je ook een lichte (wit-zwart of wit-bruin) wyandottekrielhaantje hebt. Zo zou ik de kleurcombinatie in het kuiken kunnen verklaren. Als je in een reactie kunt aangeven welke rassen fazanten en krielen je hebt zo ik het beter kunnen inschatten. Als wiandottekriel bedoel ik dus niet de grotere rassen, maar de echte bijna bolvormige krielkip. (de afbeelding is een hen, maar het gaat hier om de kleurschakeringen).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100