Wat doet paracetamol voor koeien en kalveren?

Ik weet dat dit niet gemaakt is voor koeien / kalveren en dat er speciale pijnstillers zijn voor rundvee, maar ik vraag me af hoe het werkt bij runderen en of het pijnstilt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Gewone paracetamol heeft geen effect op koeien en kalveren, toch is het niet echt goed voor ze. 1 pilletje kan geen kwaad maar als je er meerdere geeft kan de koe of het kalf erg ziek worden.

Speciale Antibiotica/pijnstillers van de dierenarts/veearts geven wel effect, het werkt net zoals bij ons. De pijn word verminderd of gaat zelfs een tijdje weg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Bron? Toelichting?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies Tinus. Nou weet ik dat aspirine iets anders is maar dat gaven wij vroeger vaak aan koeien en paarden. 2 aspro bruis in de drinkbak. Werkte goed. Hoe dat met paracetamol zit weet ik niet.