Welk ras is de 'plofkip' of wellicht kruising van rassen?

Op termijn zou ik zelf graag kippen gaan houden en ik ben nu bezig om me in te lezen.
Ik begrijp dat er ondermeer vleesrassen zijn en legrassen etcetera.

Is de 'plofkip' ook een bepaald ras?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K
Rieneke1
8 jaar geleden
de Ross 708.
Rieneke1
8 jaar geleden
http://www.probroed.com/nl/kuikens/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nooit dus!! Kortom een hybride alleen daarop gefokt. Bah! Was nieuwsgierig. Ik denk aan Noordhollands Hoen, lijkt me mooi qua uiterlijk en karakter http://www.kippenpagina.nl/kippenrassen/noord-hollandshoen.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bah!! het zijn dieren en voor mij geen producten. Dus ergo een hybride? Het was nieuwsgierigheid. Ik zou persoonlijk graag het Noordhollands hoen willen
Rieneke1
8 jaar geleden
Dat noordhollands hoen lijkt me helemaal geweldig wayan! :) Veel plezier met je kippies.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan nu nog niet omdat ik nog in een flat woon, de kinderboerderij hier vlakbij heeft ze. Ik vind ze heel mooi en naar wat ik ervan begrijp relaxed
Rieneke1
8 jaar geleden
Een mens moet wat te dromen hebben :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is er mis met een hybride wayan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
veel hybride kippen komen onder andere uit een noord hollandse hoen en barnevelder

Antwoorden (1)

Dat zijn volgens mij geen raskippen maar Hybride kippen (samengesteld uit verschillende rassen, maar met de kippen zelf kan niet gefokt worden) die wel heel speciaal voor dit ene doel gefokt worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
met deze kippen kun je wel fokken hoor ik hielp vroeger vaak mee zon schuur leeg te maken en kocht dan zelf zon 40 a 50 van deze kuiken (want dat zijn het nog ) en voerde ze dan heel rustig alleen granen en zo en liet ze buiten in een grote ren lopen het werden vaak kippen van wel 4 kilo en het jaar er op leggen somigen wel hoor