koeien in weiland staan zonder water warom?

Hi, ik ben op vakantie en ik zit aan een weiland met mijn huisje en gister toen de hond lekker zat te drinken kwamen de koeien bij on staan dus vwij dachten oh grappig laten we ze wat water van de hond geven. nou van dat bakje ging het naar een ketel en van een ketel ging het naar VOLLE emmers vol water, en vandaag toen ze weer op de wij kwamen kwam een groepje koeien direct naar ons toe voor water. Weet iemand of het een reden heeft dat ze geen water hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.6K
Amadea
8 jaar geleden
Dat is niet in de haak. Lees maar op http://veedrinkbakken.nl/?page_id=113 dat tijdig en voldoende drinken voor een melkkoe op een zomerse dag misschien wel belangrijker is dan goed grazen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gaat het om melk koeien?

Het beste antwoord

Het antwoord is te vinden bij de boer zelf. Zoals je zelf aan geeft ben je met vakantie en heb je alle tijd. Dus loop even bij de boer langs en vertel even je verhaal van de hond en de koeien die het water van je hond stalen. En vraag of jij de koeien water mag geven.

Waarschijnlijk krijg je een antwoord waar uit op kunt maken waar de boer denkt dat de koeien dienen te drinken. En misschien zet je de boer op het spoor dat waarschijnlijk de drinkbakken leeg zijn. Of misschien zijn de koeien gewoon lui en drinken liever uit de bak dan uit de sloot.

Een koe drink gemakkelijk 40 liter op een dag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja ga ik doen!

Andere antwoorden (3)

Koeien horen gewoon water te kunnen drinken als ze dat willen. Weilanden die niet grenzen aan een sloot hebben daarom meestal een pompinstallatie met drinknippels waaruit het vee kan drinken. Is dat ook niet het geval dan is de enige reden dat ze geen water hebben laksheid van de eigenaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan diverse redenen hebben, onder andere:

de eigenaar van de koeien is met verlof en heeft aan derden gevraagd om voor de koeien te zorgen doch deze mensen kunnen ofwel niet doen wat ze beloofd hebben en ofwel zijn ze vanwege ziekte of andere onvoorziene omstandigheden niet in de mogelijkheid om ter plekken te geraken.

ofwel
de voorziene automatische waterbevoorrading heeft het laten afweten en de eigenaar heeft dat nog niet in de gaten omdat die er alle vertrouwen in heeft dat het systeem nog werkt.

ofwel
de eigenaar van de koeien is opgenomen in het ziekenhuis en is buiten bewustzijn.

of
de eigenaar is er gerust in dat mensen di op vakantie komen nabij zijn weiland toch water geven aan die beesten.
Zou zomaar kunnen hé ;-)

of

Er zijn evenveel redenen waar iets op te zeggen valt als redenen die voor begrip vatbaar zijn.

Vraag eens na bij de verhuurder van jullie huisje.
Wellicht krijg je dan meer klaarheid over deze kwestie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
...of ze heeft niet gezien dat er aan een paal verderop een drink-nippel zit met een klein rond bakje eronder. Ze krijgen niet allemaal water uit een afgeschreven badkuip.
Koeien hallen veel vocht van het gras Miss geef eigenaar geen water of is hij of zij gierig !!!