welke bloem kan dit zijn ?

De bloem lijkt heel erg veel op een pinksterbloem, alleen de vrucht doet denken aan een sperzieboon alleen veel korter en dikker.
In het oosten het land trof ik akkers vol met deze bloemen.
Zou een groenbemester kunnen zijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Het zou koolzaad of raapzaad kunnen zijn. Wordt vaak gebruikt als groenbemester, ook om de olie worden ze vaak geteeld. Je ziet daar soms hectaren van in Nederland.
Dit is een gok, zonder foto is het niet simpel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou phacelia kunnen zijn, ruikt ongelooflijk lekker.
Google maar eens op Phacelia en dan afbeeldingen

http://www.pfaf.org/Admin/PlantImages/PhaceliaTanacetifolia2.jpg