Als wintertarwe volledig plat ligt door de regen is de oogst dan mislukt?

Grote velden met tarwe liggen nu volledig plat door de regen. Ik vraag mij af of de boer de tarwe nog kan dorsen. Anders zou de oogst compleet mislukt zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

een dorsmachine 'harkt' de halmen aan de voorkant van de machine op. Het graan wordt min of meer opgetild en dan naar het schuddende binnenste van de machine geleid. Of die halmen nou rechtop staan of zowat plat liggen maakt voor dat harken niet uit.
Ik woon vlakbij velden waar zomertarwe groeit, zelfde verhaal, maar het wordt een goede oogst!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een juist antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super bedankt. Goede uitleg. !!