Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gevaarlijk voor een schaap om in dit weer zonder vacht te zitten in de regen?

Ik zie ze hier buiten zitten. Bibberend in hun blote bast. Het zijn schapen uit een warmer klimaat. Vandaar dat deze vraag bij me opkwam.

Ja... en deze heb ik gevonden. Ik hoop dat die mag blijven staan.
Is namelijk veel te leuk om die te verwijderen. http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/biologie/schaap-schaamhaar.1034
Ik denk van wel, maar het scheren ervan? Daar heb ik dan nog geen antwoord op. :-)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is niet schadelijk. De schapen worden geschoren in de zogenaamde schapenscheerdersweken.Het is bekend dat in die periode de zon niet fel schnjnt en dan krijgen ze geen zonnebrand, want dat is heel verkerd voor ze. Na een paar weken, dat is nu al wel voorbij, is de vacht al een klein beetje aangegroeid zodat de zon geen kwaad meer kan. Echt bibberen zal wel meevallen.En wat ze al aan vacht hebben, is vet. Ik heb in Syrië wel schapen op een veewagen gezien met een enorme vacht bij 45 graden. Die legden inderdaad het loodje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding