Hoe lang geeft een koe melk?

Om melk te geven moet een koe gedekt worden en een kalf krijgen. Maar hoe lang kan een koe vervolgens melk geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
23.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je hoe het van nature gaat, of hoe het in de voedselindustrie gebeurt?
Erna55
6 jaar geleden
Lees eens de bronnen van het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk ongeveer 24 weken met nadruk ik DENK, ik heb het ooit eens gehoort van iemand maar ik weet niet als ik het goed onthoude heb

Het beste antwoord

Een koe kun je 10 maanden lang twee keer per dag melken en dan is het uit financieel oogpunt nodig dat er een nieuw kalf komt. Als een koe 7 maanden drachtig is (ze zijn iets meer dan 9 maanden drachtig) stoppen ze met melken (de koe wordt drooggezet) en na het kalveren zullen ze de eerste melk vaak aan het kalf geven en dan beginnen de volgende 10 maanden.

Langer melken kan wel maar de opbrengst wordt dus lager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een koe moet ieder jaar kalveren om een gestage stroom melk te kunnen blijven leveren.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is hoelang een koe melk geeft na een kalf te hebben gehad.
Rieneke1
11 jaar geleden
Ongeveer een jaar dus, dan wordt het tijd voor het volgende kalf om de melkstroom op gang te houden.