Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zie je her en der nog stroken uitgedroogde mais staan?

De meeste mais is geoogst. Toch staan er hier en daar volkomen uitgedroogde maisplanten te wachten op ????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik dacht dat dit soms werd gedaan voor de wilde dieren in de omgeving. De dieren kunnen dan voor de winter nog wat voedsel inslaan. Weet het niet zeker maar dacht dat het daarom was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag is al eens gesteld op goeievraag.
Dit is het antwoord.

"Zelf woon ik tussen de maisvelden en hier doen ze dat ook wel.
Hier gebeurd het veel als de grond in het midden te nat is dan laten ze dat nog even staan en door de verdeling krijg je spoorvorming waardoor het water naar bv. onze schouwsloot kan afvloeien.
Dit doen ze alleen wanneer zoals in dt jaar er heel veel regen is gevallen.
Oogsten ze alleen eerst de zijkanten of de helft van het land, dan doen ze dat omdat er tussendoor eerst ingekuild moet worden.
Deze methodes doen ze niet alleen met mais hoor, achter mijn huis staat in het midden van het land nog suikerbieten. Het middenstuk was te nat".

http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/overig/mais-manier-geoogst.250229
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kon de vraag eerder niet vinden, was er dus wel. Dank voor het antwoord. Ben nog wel nieuwsgierig naar de restwaarde van de verdorde stengels en wat er mee gebeurd na het alsnog oogsten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk is dat land inderdaad veel te nat waardoor landbouwwerktuigen vast zouden lopen. Op drogere (zand)grond is die kans een stuk kleiner.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding