Welke boom is geschikt voor kleine voortuin?

Ik zoek een boom die tegen de hitte kan, en niet te breed wordt. Het liefst met wat takken waar ik iets aan op kan hangen voor de vogels. Het is een tuin van 7 bij 5 meter. Het beste zou een fruitboom zijn, die af en toe bloeit, en groen blijft. Wie heeft een goed idee?

een jaar geleden
in: Flora
1.3K
Ritsuka
een jaar geleden
Ik heb zelf een flamingoboom in de voortuin.
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Een fruitboom blijft voor zover ik weet per definitie niet het hele jaar groen.
Inekez1
een jaar geleden
- kan tegen hitte (= droogte?)
- niet te breed
- iets op te hangen voor de vogels
- af en toe bloei
- groenblijvend Vergeet de fruitboom maar. Die blijft niet groen. Bloeit maar 1 keer per jaar, maar na 2 weken is het mooie er wel weer af qua bloesem. Elke groenblijvende boom die ik ken heeft een gesloten vorm, dus geen mooie of handige takken voor de vogeltjes. Zet een mooie pergola neer en laat die begroeien met een combinatie van groenblijvende en bloeiende klimplanten.

Antwoorden (1)

Loofbomen verliezen blad. Als het groen moet blijven, dan kom je al gauw uit bij een connifeer of een groenblijvende heester, zoals een prunus.
Als een boom niet te breed mag worden, dan moet je vormsnoei toepassen.
Fruitbomen moeten ook regelmatig gesnoeid worden. Alles bij elkaar genomen is er een overvloed aan keuzes, maar het vergt wel wat onderhoud.
een jaar geleden