Bloemhoofdjes van uitgebloeide bloemen van vorig jaar. De bloemhoofdjes zijn van de stelen losgeraakt en gaan zweven of zwerven (weggewaaid of afgevallen). In de kleine gaatjes die - vooral bij het rechter bolletje - nog goed kunt zien, hebben de zaadjes gezeten. Die zijn er inmiddels allemaal uit.
Als het pluiszaden waren, zijn ze door de wind verspreid. Als het harde zaden waren (zoals bij een zonnebloem) zijn ze waarschijnlijk door vogels of andere dieren opgegeten, of gewoon eruit gevallen.

Van welke bloem deze zijn, kan ik zo niet zeggen.
een jaar geleden
Het zou Kleine aardappelbovist kunnen zijn, Scleroderma areolatum. Een schimmel die zeer algemeen voorkomt in onder meer plantsoenen en tuinen.

Let op, deze soort is giftig!
Amadea
een jaar geleden