Een graszaadje brengt één grasspriet voort. Het aantal grassprieten dat een enkele plant voortbrengt, hangt af van de grassoort en de groeiomstandigheden (bodem, vocht, licht, enz.).
Sommige grassoorten zijn vruchtbaarder dan andere en kunnen uit een enkel zaadje meer dan één grasspriet voortbrengen. Maar in het algemeen zal een graszaadje maar één grasspriet voortbrengen.
2 jaar geleden
Als een graszaadje ontkiemt en tot wasdom komt, dan groeit er een grasplantje. Een grasplantje heeft doorgaans meerdere bladeren(sprieten).
Het antwoord van talisa22 is daarom een beetje verwarrend.