Welke boom/vrucht(knop) is dit?

Picture for question
2 jaar geleden
in: Flora
1.3K
Amadea
2 jaar geleden
Hoe kom je eraan? Er is te weinig informatie om te kunnen gokken.
Amadea
2 jaar geleden
Afbeeldingensites suggereren hoofdzakelijk dat het vijgenboom betreft. Maar dan kan die foto onmogelijk vandaag in Nederland gemaakt zijn.
Gizzie
2 jaar geleden
Ik heb gister een takje afgeknipt van een klein boompje die ik onderweg tegen kwam in een voor tuintje. Een kale bladloze boom met enkel dit soort vruchtjes en knopjes eraan. Het takje staat in een glaasje water om wortels te schieten. En het is inderdaad een Vijgeboom zie ik zojuist. Mijn dank
teusvh
2 jaar geleden
Het is inderdaad een vijg. Als je' m in een pot vochtige aarde zet is er een kans (ik schat 30%) dat er een nieuwe struik uit groeit. Overigens is het heel normaal dat er tegen de winter nog veel onrijpe vijgen aan zo'n boom/struik staan. Als ze niet doodvriezen in de winter groeien ze volgend jaar gewoon weer verder. Dus na een heel zachte winter heb je in juni al weer rijpe vijgen.

Antwoorden (1)

Aangezien vraagsteller beaamt dat het een takje van een vijgenboom betreft kan ik mijn reactie als antwoord op de vraag plaatsen.
Amadea