Dat lijkt de hyacintboon.
Oftewel bonavist, of dolichos lablab. Deze wordt ook nog wel Lablab purpureus genoemd.
Ze is een erg mooie en bijzondere tropische slingerplant en wordt verbouwd voor de oogst van de jonge paarse peultjes.
Ze wordt in veel landen gegeten, van China en Kenia tot Bangladesh en Vietnam.
Zowel de bloemen als het blad als de peulen worden geconsumeerd, er wordt van de bonen zelfs een soort tofoe gemaakt. Maar wees wel voorzichtig wanneer je deze plant wilt eten: blad, peulen en bonen moeten eerst worden gekookt, want rauw zijn ze giftig.
SimonV
2 jaar geleden
adriana
2 jaar geleden
Dank voor je reactie! Het is zeker een mooie plant!
Hij staat wel in de tuin van onze buren....!