Weet iemand welke plant / bloem / struik dit is?

Excuus voor de wazige foto’s (helaas geen goede gemaakt 2 jaar geleden.
Ooit klein potje met een sprietje gekocht en werd binnen een jaar deze prachtige struik met kleine oranje-rode bloemetjes...het kreeg een dikke stam maar nadat ik het heb gesnoeid nooit meer teruggekomen :(
Nog nooit zoiets tegengekomen in markt/tuincentra..
Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Flora
1.3K
Z512099
2 jaar geleden
Het zou een Lavatera kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Misschien een Chaenomeles japonica 'Sargentii' ofwel dwergkwee?
Z512099
2 jaar geleden
Blad van de dwergkwee is wel helemaal anders.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Klopt, alleen een lavatera is het ook net niet, is ook lastig met zulke foto’s..
Een plant-app zegt dat het een malva is, en de meeste marktverkopers die ik gesproken heb zeggen salvia, maar er zijn zoveel soorten van..
Deze bloemetjes bleven echter maar zo groot als je vingertopje, en leken nooit echt open te gaan, altijd een beetje half gesloten.
Wel prachtig.... als ik het ooit weer tegenkom koop ik er gelijk 5!
Bedankt voor het meedenken in elk geval

Het beste antwoord

Het zou een Sphaeralcea kunnen zijn. Mogelijk een Sphaeralcea ambigua.
Sphaeralcea's zijn een groep struikachtige planten die familie is van het kaasjeskruid en bloeit met kleine Malva-achtige bloemen.
Plaatje bij antwoord
Amadea
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Jaaaaa dat is het! Hoe bent u er nou achter gekomen? Heel erg bedankt!