Hoe plant je een walnoot als je zelf een notenboom wilt kweken?

Als je zelf een notenboom wilt kweken in een pot of kweekbak of buiten in de tuin hoe plant je dan de noot? Leg je dan de noot plat of rechtop met een laagje zand eroverheen.

3 jaar geleden
in: Flora
1.2K

Antwoorden (1)

Met walnoten maakt het niet zoveel uit hoe je hem in de grond stopt. Wel een laagje grond erover. Ik zou het in de volle grond doen, begin Maart, op de plek waar je de boom wil hebben. Denk goed over de plaats na, want eenmaal groot geworden groeit er niet veel meer onder de boom.