Is de calathea insignis/rattlesnake plant giftig?

Op internet zag ik dat veel calathea's niet giftig zijn voor mensen of huisdieren, maar geldt dit ook voor de insignis?

3 jaar geleden
in: Flora
2.1K

Antwoorden (2)

Ja, ook de calathea insignis is niet giftig. Deze plant is veilig voor mensen en voor (huis)dieren.
Dit geldt voor alle soorten calathea.
3 jaar geleden
Calathea
Een jarenlange klassieker in de Nederlandse huiskamers is de Calathea. Niet gek als je bedenkt dat deze plant hartstikke diervriendelijk is. De Calathea insignis is NIET giftig.
De naam Ratelslang heeft de plant te danken aan de tekening op het blad.