Wie weet welke plant dit is?

Mijn opa is overleden en hij was een echte tuinier. Nou vond ik deze plant in een pot in zijn tuin, wie weet wat het is en hoe ik het kan verzorgen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Flora
1.4K

Het beste antwoord

Dat lijkt heel veel op een Cerbera odollam, een plant waarvan de vruchten zeer giftig zijn. In Thailand wordt deze zaadbol Pong Pong genoemd.
. . .
De plant groeit in moerassige gebieden in Zuid-India, Madagaskar en Zuidoost-Azië. Je kunt proberen komende zomer de scheuten door te laten groeien door de bol in een bak met warm water en in de zon te zetten. Zodra het in de herfst koeler wordt stopt het groeien, pas in het voorjaar kan het voldoende licht krijgen om verder te gaan. Zou je de plant zo ver krijgen dan kun je geurige witte bloemen verwachten, in de vorm van een ster met vijf punten.
Toegevoegd op 08 november 2020 15:23: tekst
Plaatje bij antwoord
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt! Dat had ik niet verwacht, geen idee hoe hij eraan kwam dan.