Zijn hydrokorrels geschikt voor in de volle grond?

We zijn net onze tuin opnieuw aan het inrichten. Ik kom in de perken allemaal grond tegen dat waarschijnlijk in potten heeft gezeten, inclusief hydrokorrels. De tuin ligt vol met deze hydrokorrels. Ik vroeg me af of dat erg is voor goede tuinaarde en of dit er beter uit kan, of dat ik dit zo kan laten zitten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Flora
7K

Antwoorden (1)

Hydrokorrels maken de grond luchtig, ze nemen het teveel aan water op en geven het later weer af bij een tekort.
Dit zorgt ervoor dat plantenwortels niet gaan rotten, indien u het niet onesthetisch vindt dienen deze korrels niet verwijderd te worden, ze verslechteren uw tuinaarde niet, integendeel.
Toegevoegd op 18 oktober 2020 09:49: afbeelding
Plaatje bij antwoord