Kan een avocadoboompje in Nederland buiten in de tuin overleven?

Of is ons klimaat te koud en gaat het boompje dood in de winter?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Flora
1.4K
Rieneke1
3 jaar geleden
Nee, die moet naar binnen.

Antwoorden (2)

De avocado, endemisch in Centraal-Amerika Mexico), is een tot 20 meter hoge erg koude-gevoelige boom. Hij kan dus nooit in onze tuin overleven. Heeft zeer veel licht nodig en kan niet tegen stilstaand water. Ik heb hem NU buiten in een grote pot, maar binnenkort gaat hij weer naar binnen, want een lichte nachtvorst kan hij niet tegen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik woon 10 km van de kust en heb in Mei 2018 een 30 cm hoog avocado boompje geplant.

Hij ziet er momenteel zo uit https://postimg.cc/gallery/wLDtnWx .

Het lijkt dus wel mogelijk in sommige delen van Nederland iig.

Ik zou het gewoon proberen! Lukt het niet dan kweek je toch weer een nieuw boompje?