Weekwater met baking soda goed voor de bodem?

Voor het maken van mijn water- en melkkefir laat ik het gebruikte keukengerei regelmatig weken in warm water met baking soda. Het is jammer al die liters water weg te gooien. Zou ik het kunnen gebruiken om planten water te geven in de tuin?

3 jaar geleden
in: Flora
1.5K

Antwoorden (1)

Als deconcentratie bakingsoda niet te hoog is kan het geen kwaad en doet het zelfs goed. Als er te veel bakingsoda in zit wordt het te zout voor de planten. Moet je er alsnog extra water bijgeven.
Bakingsoda is heel neutraal wat betreft pH en is ook goed voor de bodem. Het is echter ook zout en te veel zout in de bodem is weer minder goed. Gewoon beetje doseren dus.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hobbes
3 jaar geleden
Dank Elder161 ! Ik zal het verspreiden in de tuin, zodat de concenttratie niet te hoog wordt.