Wat te doen tegen plakkerige planten?

Sommige van mij planten op het balkon die krijgen glinsterende plakkerige bladeren.
Hoe komt dat en wat zou het kunnen zijn.
Tevens zou ik graag willen weten hoe dit te bestrijden.
Alvast bedankt.

3 jaar geleden
in: Flora
2.8K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wellicht slakken?
jodyenboyke
3 jaar geleden
Vermoedelijk heb je last van bladluis. Kijk eens goed onder het blad of op de stengels?
Inekez1
3 jaar geleden
Ik denk ook aan bladluis. Zowel de luizen als de plak kun je gewoon met water verwijderen. Tuinslang erop spuiten, gieters water erover, of als het niet te grote platen in potten zijn, kun je ze ondersteboven in een emmer water dompelen.

Antwoorden (1)

Bladluizen zuigen de suiker uit de plant en maken zo de bladeren plakkerig.. Je kunt spuiten met een oplossing van spiritus met een beetje afwasmiddel ofeventueel met een spuitbus tegen kruipend ongedierte.