Hoe verwijder je korstmos van fruitboom?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
1.5K
tinus1969
4 jaar geleden
Niet. Kortsmos is onschadelijk.
Rieneke1
4 jaar geleden
Waarom zou je het willen verwijderen? Lekker laten zitten, kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
tinus en Rieneke
Korstmos is wel degelijk schadelijk het stikt de schors van de fruitboom af en dan gaat de fruitboom dood.

Antwoorden (1)

Neem een staalborstel die overeenkomt met de grootte van de boom,Wrijf de stammen droog. Buiten vriestijden is het mogelijk om een ​​hogedrukreiniger te gebruiken. Pas de straal aan om de schors niet te beschadigen. De krachtige waterstraal ontspant holtes die zijn binnengedrongen door onzuiverheden die een borstel niet kon bereiken. Gebruik deze techniek niet op bomen met dunne schors, zoals kersen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Fremar
Heb even op die link gekeken maar daar klopt niets van.
Met een staalborstel of hogedrukspuit beschadig je de schors van de boom en dan zijn ze eerder vatbaar voor ziekten, bovendien ligt daar de korstmos ook te vast voor op de boomschors.