Welke appel is dit?

Een kennis heeft een aantal jaren geleden entmateriaal meegenomen van een appelboom uit Polen. Deze hier geent en de boom draagt nu vruchten. Donkerrode appels welke lekker fris zoetig smaken. Wat is de naam van de appel?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
2.2K
Ivana
4 jaar geleden
De binnenkant van de echte 'ster-appel' is ook een beetje gemengd roodachtig! Is dat zo?
Amadea
4 jaar geleden
Het zouden volgens mij rode goudrenetten kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is geen sterappel. Die ken ik wel. Die is in het algemeen wat ronder en kleiner. Ook het klokhuis heeft geen rode ster.

Antwoorden (2)

Lijkt verdacht veel op de sterappel.
4 jaar geleden
Ze lijken het meest op sterappels. Een oude soort die je hier steeds minder tegenkomt. Als je de appel doorsnijdt (horizontaal) zie je in het klokhuis een rode ster-vorm.