Welke plant / struik is dit?

Gegoogled en gegoogled, maar we komen er niet achter welke plant / struik dit is...
Dikke bladeren, als een vetplant.. Witte bloemetjes en soms wat kleine besjes. Bloemetjes hebben 4 blaadjes...

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
1.7K
Rieneke1
4 jaar geleden
Is het niet een siervariant van de liguster?
anneliez
4 jaar geleden
ook geprobeerd door een app zoals plantnet of zo op je telefoon te zetten? Dan maak je een foto en krijg je de meest waarschijnlijke optie
Inekez1
4 jaar geleden
Het blad en de vorm van de hele struik is niet goed te zien, maar de bloemen doen me denken aan een Skimmia.
Z512099
4 jaar geleden
Doet denken aan een Osmanthus.

Antwoorden (1)

Vermoedelijk een Ligustrum japonicum 'Texanum'. Na de witte bloei (mei-juli) vormt deze Japanse liguster met dikke glanzende lederachtige bladeren onopvallende groene besjes.
Amadea