Wat voor insect is dit?

Massaal aanwezig op mijn rozemarijn. Deze is inmiddels vlekkerig vergeeld.

Zijn deze insecten te bestrijden?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
3.2K

Antwoorden (1)

Dat is een zogeheten salie-hopper, Eupteryx melissae. Een lid uit de familie van de dwergcicaden (ook wel bladspringers genoemd).

Ze zijn te bestrijden met dezelfde middelen die tegen luizen gebruikt worden. En een natuurlijk middel om te voorkómen dat er zich cicaden op je kruiden gaan vestigen is het planten van pyrethrum of andere chrysanten om je kruidentuin heen. Daar houden ze niet van.
Toegevoegd op 16 juni 2019 21:06: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thanks, hier kan ik mee aan de slag!