Heeft mijn cactus beginnende wolluis?

Een andere cactus die in de buurt stond heeft last van wolluis. Misschien deze ook.

Maar ik twijfel omdat wat ik zie misschien gewoon bij de cactus hoort. En geen wolluis is.

(Stekel op foto circa 5mm lang.)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
4.4K

Antwoorden (1)

Dat is geen wolluis maar hoort zo bij deze cactus. Het gedeelte wat ik zie ziet er ook verder goed uit. Als je andere cactus op zeker wel wolluis heeft, kan je de luis aanstippen met een wattenstaafje met spiritus. En bedenk ook dat een plant pas vatbaar is voor plagen als hij het niet naar z'n zin heeft. Kijk dus wat er mis kan zijn met de standplaats of de verzorging.