De beschadigde bladeren op de voorgrond, zijn duidelijk de oudste en bruine randen of scheuren zijn niet te voorkomen, dit zie je in de natuur ook.
De plant maakt boven mooi, fris nieuw blad en is dus gezond, snij het beschadigd blad weg tot iets in het groene deel, zo krijgt het ondergelegen blad meer licht en luchtcirculatie, geef matig op temperatuur gebracht regenwater (vermijd hard water van de kraan), nevel zoveel mogelijk (kamer- lucht is vaak te droog), vervang de bovenste laag aarde door goede potgrond.
Na deze bepampering zal uw plant er op den duur veel frisser bij staan.
Groet.
4 jaar geleden
naamlooss
4 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Bedoel je snijden tot het groen van hetzelfde blad? Dus ongeveer de helft van het blad eraf snijden?
Rieneke1
4 jaar geleden
Ik zou niet gaan snijden, maar voor de rest +
Z512099
4 jaar geleden
Het voorste, gehavende blad zou ik volledig wegnemen, dit geeft al direct een beter uitzicht, als een bruine punt je stoort knip dit weg in de gewenste vorm (op hetzelfde blad) zover als je wenst.